חשיבות התזונה לספורטאים

📌 כל ספורטאי השואף ליכולות ספורטיביות גבוהות, אפילו חובבן, חייב להקפיד על תזונה נכונה. הרבה פעמים ספורטאים ומתאמנים זונחים את התזונה ולא מקפידים עליה ולמעשה היא החוליה החסרה לקפיצת מדרגה ולתוצאות מקסימליות!
🥗 התזונה אמורה להיות מותאמת למתאמן לפי אופי הפעילות הספורטיבית, הגיל, המשקל, הרכב הגוף, ונפח האימונים, תוך כדי שמירה על הבריאות והגעה ליעדים הרצויים. כמו כן, תזונה נכונה תתרום לשיפור הביצועים וההסתגלות לתהליך האימון.

🔝 כמה נקודות שחשוב להקפיד עליהן!

🔴 ארוחת הבוקר היא הארוחה הכי חשובה ביום! היא שוברת את הצום של הלילה ונותנת לגוף את האנרגיה שאיבד, משפרת ומזרזת את תהליך חילוף החומרים. (שימו לב שקפה ועוגה לא נחשבים כארוחה מאוזנת).
הארוחה צריכה להכיל פחמימות מלאות וחלבון (דוגמת יוגורט ביו + ברנפלקס או 2 פרוסות לחם מלא עם גבינה).

🔴 הארוחה הגדולה שלפני האימון צריכה להיות כשלוש לפני ולכלול פחמימות מלאות, מנת שומן, חלבון וירקות.

🔴 כ-40 דקות לפני האימון נוסיף מנת פחמימות פשוטה (לדוגמה 2 תמרים מיובשים או בננה או 2 פרוסות לחם לבן עם כפית דבש). כדי שיהיה לנו מספיק אנרגיה לאימון. כמו כן הימנעו מפחמימות מורכבות לפני האימון כדי שהגוף לא יתאמץ בעיכול אלא יהיה קליל לשרוף גלוקוז (סוכר).

🔴 לאחר האימון נשלב בין פחמימות מלאות לחלבונים (לדוגמה לחם מקמח מלא + קופסת טונה) כדי להחזיר לגוף את הסוכרים שאיבד בעת האימון וחלבון לבניית השריר.

🔴 רצוי לשלב עם הארוחה ירקות מכמה צבעים כדי להוסיף לגוף נוזלים שאיבד, סיבים תזונתיים וויטמינים חיוניים.

🔴 חשוב להקפיד על שתיית מים! גוף מיובש לא יוכל להפיק את המקסימום באימון ,אלא יהיה עייף ,לכן חשוב להתחיל את היום עם 2 כוסות מים ולהמשיך לשתות לאורך כל היום.

דדליפט
טיפים לשיפור הריצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט
סגור

סל הקניות שלי

סגור

Wishlist

נצפה לאחרונה

Close

Great to see you here!

הסיסמה תישלח אלייך לאימייל.

אנחנו נשתמש בפרטים האישיים כדי להציע לך תמיכה בתהליך באתר זה, לנהל את הגישה לחשבון וכדי לבצע פעולות נוספות כפי שמפורט במדיניות פרטיות.

Already got an account?

סגור

Categories

דילוג לתוכן