3 ניפוצי מיתוסים על סקוואטים

📌 3 ניפוצי מיתוסים על סקוואטים

1️⃣❌ מיתוס מספר 1: הסקוואט מרחיב את הירכיים- שקר!
לגבי מיתוס הרחבת הירכיים אין כל סימוכין מדעיים ומחקריים לאושש את הטענה שהסקוואט גורם להרחבת הירכיים. למען האמת, כששריר הגלוטוס מקסימוס (אחד השרירים העיקריים בביצוע הסקוואט, מקומו באזור הישבן) מתפתח הוא גדל אחורה ולא לצדדים, מהסיבה הפשוטה שלא המיקום שלו ולא מקור החיבור שלו נמצאים באגן הירכיים.

2️⃣❌ מיתוס מספר 2: הסקוואט מזיק לבירכיים- שקר!
לא זאת בלבד שסקוואט אינו מזיק לבירכיים, כל מחקר לגיטימי שבוצע בנושא זה הראה שסקוואט משפר את יציבות הברכיים וכתוצאה מכך מפחית את הסיכוי לפציעות. ההתאחדות הלאומית לכוח וכושר (בקנדה) פרסמה מאמר עמדה מצוין בנושא זה, שמכיל סקירה ספרותית נרחבת ונתונים שנאספו מנבחרת הסקי הלאומית של קנדה. סקירה זו מראה שסקוואט חופשי מפחית לא רק את שיעור הפציעות, אלא גם זמן ההחלמה מפציעות שכבר התרחשו.

3️⃣❌ מיתוס מספר 3: יש רק דרך אחת לבצע סקוואט- ממש לא!
כמה פעמים שמעתם “אסור לעבור בסקוואט את קו האצבעות עם הברכיים!!” כאילו יש רק טכניקה אחת לביצוע התרגיל .
לא משנה אם אתם מבצעים את הסקוואטים במנחים השונים אתם תגיעו לגירוי שרירי והשריר יגדל. רוב מפתחי הגוף מעדיפים לבצע סקוואט תוך שמירת הגב אנכי ככל האפשר; טכניקה זו מגבירה את גלישת הבירכיים קדימה.
מבחינה ביומכנית וניורופיזיולגית ידוע שעומק הסקוואט, דרגת הנטיה קדימה ואופן תנועת הברכיים משפיעים על תבנית גיוס השרירים. ידוע גם שככל שתגוון בתרגילים שלך, כך יגבר גיוס היחידות המוטוריות שלך.
מה שזה אומר הוא שמפתחי גוף ירוויחו מביצוע סקוואט בצורה שפאוור ליפטרים מבצעים אותו, מפני שהם יעברו לגיוס יחידות מוטוריות חדשות. ככל שיש יותר יחידות מוטריות מעורבות כך גדילת השריר רבה יותר.

✖❌ אז שלא יעבדו עליכם/עליכן!

דרכים למניעת פציעות
הידעת? מתח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט
סגור

סל הקניות שלי

סגור

Wishlist

נצפה לאחרונה

Close

Great to see you here!

הסיסמה תישלח אלייך לאימייל.

אנחנו נשתמש בפרטים האישיים כדי להציע לך תמיכה בתהליך באתר זה, לנהל את הגישה לחשבון וכדי לבצע פעולות נוספות כפי שמפורט במדיניות פרטיות.

Already got an account?

סגור

Categories

דילוג לתוכן